25 outubro 2006

viva o Vicks #9

Uses
For the temporary relief of nasal congestion due to the common cold, hay fever, upper respiratory allergies or sinusitis.
Directions
12 yrs and older: 2 inhalations in each nostril not more often than every 2 hours. 6-11 yrs (with adult supervision): 1 inhalation in each nostril not more often than every 2 hours. Under 6 yrs: ask a doctor.
Warnings
Do not exceed recommended dosage. This product may cause temporary discomfort such as burning, stinging, sneezing or an increase in nasal discharge. The use of this container by more than one person may spread infection. Do not use this product for more than 3 days. Frequent or prolonged use may cause nasal congestion to recur or worsen. If symptoms persist, ask a doctor. Do not use this product if you have heart disease, high blood pressure, thyroid disease, diabetes or difficulty in urination due to enlargement of the prostate gland unless directed by a doctor. Keep this and all drugs out of the reach of children. In case of accidental ingestion, seek professional assistance or contact a poison control center immediately. As with any drug, if you are pregnant or nursing a baby, seek the advice of a health professional before using this product
Há coisas que ficam na memória por várias razões e adormecem durante anos...até que há um dia que regressam e sabe bem! Vicks nasal foi uma delas! é uma sensação óptima e refrescante tal como anunciam...abre-se um novo mundo no meu nariz...no verdadeiro sentido da palavra! Andei durante 3 dias completamente entupida e só ontem me lembrei, qd passava pela farmácia, daquele tubinho milagroso que a minha avó me enfiava no nariz. Comprei, guardei o belo do recibo para o IRS (isto porque grão a grão enche a galinha o papo...digo eu!) e lá fui eu toda contente a enfiar o tal tubinho pelo nariz em plena A5 para cascais com a terrível sensação de que todos os meus sizudos companheiros de trânsito me estariam a observar através da janela salpicada, como se estivesse a fazer algo surreal para além de snifar mentol, porque verdade seja dita: ando a snifar mentol à grande! Aptece-me rir de alegria só porque respiro do nariz, pode ser?
Antes de escrever este post decidi então explorar mais o assunto e vim a descobrir que não se aconselha o uso do produto para além de 3 dias consecutivos, tenho exactamente 1 dia para deixar e isso entristece-me...mas este reencontro foi bom!
Obrigado por saberes cuidar de mim!

1 comentário:

Domus quieta disse...

é tão confortante sentir qua alguém nos observa, nos protege... ter um colo, é deveras uma sensação quente de amor!
Bah viva o belo do tubinho pa snifar :P